فن-کویل-کاستی-چهار-طرفه
داکت اسپلیت‌ها نسبت به سایر سیستم‌های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی چه مزیت هایی داره؟
جولای 13, 2020
۲
فن کویل‌ سقفی و آشنایی با آن
جولای 18, 2020

انواع فن کویل و آشنایی با نحوه عملکرد آنها

فن کویل

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را در زمینه انواع فن کویل‌، نحوه کار کردن، راندمان و به طور کلی ویژگی‌های آنها به شما ارائه دهیم. اما قبل از هرچیز لازم است در رابطه با برند ویراکو اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ویراکو در واقع یک برند ایتالیایی در زمینه انواع چیلر‌ها، داکت اسپلیت‌ها، فن کویل و …. محسوب شده که متریال و کیفیت اجزای سازنده آن تماماً مطابق با استاندارد‌های روز دنیا بوده و از لحاظ کیفیت، دوام و به طور کلی طول عمر مفید یکی از برند‌های معتبر و به نام در این صنعت به شمار می‌آید.

ویراکو همانطور که اشاره کردیم یک برند ایتالیایی بوده که در ترکیه مونتاژ یا اسمبل می‌شوند و در نمایندگی انحصاری این شرکت (نمایندگی ویراکو) در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است که یکی از حسن‌ها یا بهتر بگوییم یکی از مزیت‌های محصولات ویراکو طول عمر و کیفیت بالای محصولات می‌باشد به نوعی که در هزینه‌های تعمیر و نگه داری دستگاه‌ها تا حد قابل توجهی صرفه جویی خواهد شد و به علت کیفیت بالا محصولات در صورت نصب و اجرای درست و اصولی توسط متخصصین می‌توانید از این نوع فن کویل سالها بدون افت کیفیت استفاده کنید.

 فن کویل‌ها یکی از متعارف‌ترین و مرسوم‌ترین سیستم‌های تمام آبی به شمار می‌روند که از چند اجزای مهم و اصلی نظیر یک فیلتر و چند فن بسته به نوع فن کویل تشکیل شده اند، انواع مختلف فن کویل عبارتند اند از ؛

  1. فن کویل ایستاده
  2. فن کویل سقفی
  3. فن کویل سقفی کابینتی
  4. فن کویل افقی کانالی
  5. فن کویل ایستاده ستونی

افرادی که قصد تهیه، نصب و اجرای این نوع فن کویل‌ها را دارند می‌توانند با مراجعه به نمایندگی ویراکو و با توضیح دادن انتظارات و شرایط خود به متخصصین و کادر با تجربه‌ی ویراکو بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشند.

هر کدام از موارد بالا همانطور که اشاره کردیم دارای شرایط و ویژگی‌های خاص خود بوده و با توجه به این مسئله انتخاب‌های زیادی را خواهند داشت. در ادامه به انواع فن کویل‌ها خواهیم پرداخت و توضیحات تکمیلی را در رابطه با هرکدام خدمت شما عرض خواهیم کرد.

فن کویل ایستاده

فن کویل‌های ایستاده در نوع‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما این امکان را بدهد بسته به شرایط و فضایی که در اختیار دارید آن را سفارش دهید. این نوع فن کویل‌ برای اداره‌ها و محیط‌های مسکونی یا به طور کلی فضا‌های محدود مناسب بوده و راندمان قابل توجهی نیز در مقایسه با سایر دستگاه‌های تهویه مطبوع به شما ارائه خواهند داد. این نوع فن کویل‌ را معمولاً زیر پنجره‌ها قرار می‌دهند و بسته به ارتفاع زمین تا پنجره می‌توان یکی از مدل‌های آنها را سفارش داد و استفاده کرد.

در صورتی که ارتفاع پنجره تا کف زمین از ارتفاع فن کویل‌های معمولی کمتر باشد می‌توانید نسخه دیگری از فن کویل‌های ایستاده را انتخاب کنید که در این نوع از فن کویل‌های ایستاده ارتفاع کاهش پیدا کرده و به پهنا یا عرض آنها اضافه خواهد شد.

از لحاظ راندمان نیز این دو نوع فن کویل (با ارتفاع کم و معمولی) با یک دیگر تفاوت نداشته و می‌توان در دسترس قرار دادن ارتفاع‌های مختلف فن کویل‌های ایستاده را برای مشتریان یک مزیت تلقی کرد. چرا که به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید بسته به شرایط خود و ارتفاعی که در اختیار دارید آنها را با همان راندمان سفارش دهید و این موضوع همانطور که به آن اشاره کردیم دست شما را در انتخاب این نوع فن کویل‌ باز خواهد گذاشت.

یکی دیگر از ویژگی‌ها مثبت و مهم فن کویل‌های ایستاده انتخاب کردن خروجی هوا می‌باشد. در واقع دست شما باز در رابطه با این موضوع نیز باز خواهد بود و می‌توانید انتخاب کنید خروجی هوای مطبوع (سرد یا گرم) از بالا دستگاه خارج شود در واقع به سمت بالا باشد یا در جلوی دستگاه یا بهتر بگوییم خروجی هوا به سمت جلو باشد. این ویژگی نیز همانطور که اشاره کردیم به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید جهت خروجی هوای مطبوع را مشخص کنید و تعیین کنید هوای مطبوع از کدام قسمت فن کویل و در چه جهتی باشد.

اما نکته‌ی دیگری که در رابطه با این نوع فن کویل‌ها وجود داشته و باید به آن توجهی ویژه داشته باشید این موضوع است که این نوع فن کویل‌ها برای محیط‌های ساکت و محیط‌هایی که آرامش و سکوت دارد شاید انتخاب خوبی به شمار نرود چرا که این نوع فن کویل کمی سر و صدا تولید کرده و اگر در محیط‌های مسکونی بخواهید از آنها استفاده کنید باید در نظر داشته باشید که ممکن است کمی صدا تولید شود و سکوت کامل در محیط برقرار نباشد. متخصصین ویراکو در رابطه با ویژگی‌های مثبت و منفی این دستگاه به مراجعین توضیحاتی خواهند داد و کارفرما بسته به انتظاراتی که دارد می‌تواند تصمیم بر تهیه یا عدم تهیه این نوع فن کویل‌ها بگیرد.

اگر قصد تهیه و نصب فن کویل‌های ایستاده را برای اداره‌ها دارید صدا تولید شده توسط این دستگاه آنقدر به چشم نخواهد آمد زیرا در هیاهو و سر و صدا‌های محیط اداره یا شرکت صدا دستگاه گم خواهد شد. اما برای محیط‌های مسکونی یا محیط‌هایی که سکوت و آرامش در آن محیط‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند در تهیه و انتخاب این نوع فن کویل‌ باید کمی دقت نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *