داکت اسپلیت
داکت اسپلیت معایب و مزایای آن چیست؟
جولای 13, 2020
فن کویل
انواع فن کویل و آشنایی با نحوه عملکرد آنها
جولای 18, 2020

داکت اسپلیت‌ها نسبت به سایر سیستم‌های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی چه مزیت هایی داره؟

فن-کویل-کاستی-چهار-طرفه

در مقاله های قبلی به مزیت‌های این نوع داکت اسپلیت اشاره کردیم اما در اینجا می‌خواهیم به مزیت‌های دیگر این نوع اسپلیت‌ها اشاره کنیم. داکت اسپلیت‌ها در مقابل چیلر و حتی مینی چیلر‌ها عملکردی قابل قبول داشته و با توجه به مصرف انرژی بسیار پایینی که به همراه دارند داکت اسپلیت‌ها را می‌توان به عنوان یک وسیله گرمایشی بسیار قوی تر، ۳۰% به صرفه‌تر و با راندمانی بهتر نسبت به اسپلیت‌های دیواری به حساب آورد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این نوع اسپلیت‌ها به همراه دارند و بسیار حائز اهمیت می‌باشد، داشتن سیستم تهویه هوای مطبوع با استفاده از فیلتر‌های مخصوص و قابل شستشو است.

این ویژگی یکی از مزیت‌هایی به شمار می‌رود که برای بسیاری از مشتریان یا افرادی که قصد نصب و اجرای همچین دستگاه‌هایی را در محیط مورد نظر خود دارند از اهمیت ویژه برخوردار می‌باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های داکت اسپلیت در مقابل سایر دستگاه‌ها، جداکننده‌ی استفاده شده در این نوع اسپلیت‌ها می‌باشد. در این نوع اسپلیت‌ها از جداکننده روغن استفاده می‌شود و این امر این امکان را فراهم خواهد کرد تا در یونیت‌های داخلی و خارجی حتی به ارتفاع ۱۵ متر نیز از آن‌ها بتوان استفاده کرد و به راندمان، مصرف انرژی، طول عمر دستگاه و … کوچکترین آسیبی نرسد.

این امر نیز یکی دیگر از مزایای این نوع اسپلیت‌ها بود که به آن اشاره کردیم و باید گفت که همین ویژگی‌های مثبت یا مزیت هاست که افراد را ترغیب به تهیه این نوع داکت اسپلیت‌های ویراکو میکند. مواردی نظیر ؛ کیفیت ساخت بالا، طراحی خاص، کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی، راندمان بسیار بالا، سرمایش و گرمایش قوی و … در محبوبیت این نوع اسپلیت دخیل بوده و موجب می‌شود تا سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد.

معایب داکت اسپلیت‌ها نسبت به سایر سیستم‌های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی

یکی از معایب داکت اسپلیت یا می‌توان نداشتن دسترسی زوم در آنها دانست. این دسترسی به چه معناست ؟ نبودن کنترل زوم در داکت اسپلیت‌ها به این معناست که این نوع اسپلیت‌ها تمامی محیط داخل را به یک دما یکسان خواهند رساند. در واقع یک واحد اندازه‌گیری در بزرگترین و وسیع‌ترین نقطه محیط خانه یا شرکت قرار داده می‌شود و تمامی نقاطی که داکت اسپلیت در آن وجود داشته باشد بر اساس دمای نقطه‌ای که ترموستات در آنجا قرار دارد به یک دمای متعادل خواهند رسید و دما در تمامی نقاط محیط به صورت یکپارچه تنظیم خواهد شد. این موضوع شاید برای بسیاری از افرادی که قصد نصب و اجرای این نوع اسپلیت‌ها را در محیط مورد نظرشان دارند یک عیب یا نقص محسوب شود.

یکی از دیگر از معایب داکت اسپلیت‌ها صدای این نوع اسپلیت‌ها می‌باشد. استفاده از داکت اسپلیت‌ها را برای محیط‌های کوچک و برای افرادی که سکوت و آرامش در محیط برای آنها اهمیت فراوانی دارد پیشنهاد نمی کنیم. این نوع اسپلیت‌ها با توجه به این موضوع که تو کار بوده و در سقف‌های کاذب استفاده می‌شوند و با توجه به الکترو موتور فن موجود در این نوع اسپلیت‌ها ایجاد سرو صدا کرده و آرامش را از محیط‌های کوچک و محیط‌هایی که در آنها احتیاج به سکوت و آرامش است سلب خواهد کرد.

در پایان لازم است به این نکته اشاره کنیم که با توجه به انتظارات و شرایط کشور جنس‌ها محدود بوده و سعی کنید برای تهیه دستگاه‌های تهویه مطبوع، سرمایشی و گرمایشی تحقیقات بیشتری را به عمل آورده و با مشورت با متخصصین در این زمینه انتظارات و بودجه خود را مشخص کنید تا انتخابی مناسب و متناسب با شرایط خود را داشته باشید.

در نمایندگی ویراکو متخصین مجرب و با تجربه‌ای وجود داشته که می‌توانند مشاوره‌های لازم را با توجه به شرایط و انتظاراتی که از سیستم تهویه، سرمایشی و گرمایشی خود دارید به شما ارائه دهند و به شما کمک کنند تا مناسب‌ترین و به صرفه‌ترین دستگاه‌ها و سیستم‌های مورد نظرتان را بر اساس بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید.

ما در نمایندگی ویراکو به افرادی که به ما مراجعه می‌کنند مشاوره‌های لازم را ارائه خواهیم داد و مزایا و معایب هر کدام از محصولات ویراکو را به صورت کامل توضیح خواهیم داد تا انتخابی مناسب داشته باشند و بتوانند با توجه به بودجه‌ای که به این کار تخصیص داده اند از کیفیت و طول عمر بالایی بهره مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *