۱۱۱
انواع شبکه لوله کشی در فن کویل ها
آگوست 18, 2020
vira2
سیستم تهویه مطبوع GHP
اکتبر 9, 2020

بهترین سیستم چیلر برای مناطق مختلف جغرافیایی

vira12

در مقاله‌های قبلی به نکات مهم در رابطه با سیستم‌های چیلر پرداختیم و توضیحات کاملی در این زمینه خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. در این مقاله نیز قصد داریم تا به سایر ویژگی‌های سیستم‌های چیلر بپردازیم و به طور کلی توضیحاتی در این رابطه خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. همانطور که اشاره کردیم قصد داریم تا بهترین سیستم چیلر برای مناطق مختلف جغرافیایی را معرفی کنیم و تمامی ویژگی‌های سیستم‌های چیلر را با دقت بررسی کنیم تا با خواندن این مقاله بتوانید بهترین سیستم چیلر را برای محیط محل مورد نظر خود مسکونی، تجاری یا اداری انتخاب کنید.

برند ویراکو

با مراجعه به نمایندگی ویراکو و مشاوره گرفتن از متخصصین ما پیشنهاد‌هایی را در این رابطه دریافت خواهید کرد اما قبل از آن بهتر است اطلاعات اولیه‌ای را داشته باشید تا انتخاب سیستم چیلر مناسب با شرایط خود را به بهترین شکل انجام دهید. اما قبل از این مطالب لازم است تا توضیحاتی در رابطه با برند ویراکو خدمت شما عزیزان عرض کنیم. در ابتدا و قبل از هر چیز باید بگوییم که محصولات برند ویراکو ایتالیایی بوده و در کشور ترکیه مونتاژ خواهند شد. این محصولات با استفاده از متریالی درجه یک و با کیفیت تولید شده و طراحی آنها نیز دارای استاندارد‌های لازم می‌باشد. همانطور که اشاره شد متریالی که در ساخت محصولات برند ویراکو استفاده می‌شوند دارای کیفیت بالایی بوده از همین رو طول عمر این محصولات بالا بوده و هزینه‌های نگهداری پایین تری نسبت به سایر رقبا خواهند داشت.

در زمینه طراحی نیز برند ویراکو ایتالیا سعی بر این داشته تا بر اساس آخرین استاندارد‌های روز اروپا محصولات خود را طراحی کند. این امر چند مزیت دارد، اولین مزیت آن صرفه جویی در مصرف و راندمان بالا محصولات می‌باشد. دومین مزیت هزینه نگه داری پایین‌تر به نسبت سایر رقبا می‌باشد این محصولات همانطور که اشاره شد کیفیت ساخت بالا و طراحی استاندارد داشته و همین امر باعث می‌شود تا درصد خرابی یا به صورت کلی هزینه نگه داری آنها پایین‌تر باشد.

چیلر مناسب

چیلر در ابتدا مقاله توضیحاتی در این زمینه خدمت شما عزیزان داده شد اما لازم است توضیحات بیشتری در رابطه با شرایط اقلیمی یا به طور کلی دسته بندی که قرار است انجام شود خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. به صورت کلی شرایط اقلیمی که قرار است بررسی شود به سه دسته تقسیم می‌شوند دسته اول شرایط آب و هوایی سرد، دسته دوم شرایط آب و هوایی گرم و خشک و دسته سوم و آخری که مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای آن سیستم‌های چیلر پیشنهاد خواهد شد گرم و مرطوب می‌باشد. در ادامه با توجه به شرایط اقلیمی مورد نظر سیستم‌های چیلر متناسب با آن شرایط را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

سیستم‌های چیلر متناسب با شرایط اقلیمی گرم و مرطوب؛

در مقاله‌های قبلی به این موضوع اشاره داشتیم که سیستم تهویه مطبوع باید از نظر گرما، سرما، میزان رطوبت و … محیط مورد نظر را به شرایطی مشخص برساند. از این رو سیستم‌های تهویه مطبوعی که برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب در نظر گرفته می‌شوند باید علاوه بر رساندن محیط به دمای آسایش میزان رطوبت را نیز کنترل کند. به صورت کلی سیستم‌های تهویه مطبوعی مناسب برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب هستند که عملکرد آنها بر پایه تبرید تراکمی می‌باشد و در عین حال که عمل سرمایش را انجام می‌دهد به موازات آن کاهش رطوبت را نیز به همراه داشته باشد. سیستم‌های تهویه مطبوع بر پایه تبرید تراکمی از اجزای اواپراتور، کندانسور، کمپرسور و مبرد تشکیل شده اند.

در ادامه به انواع سیستم‌های تهویه مطبوع مناسب برای این شرایط اشاره خواهیم داشت اما قبل از آن باید به این نکته اشاره داشته باشیم که انتخاب سیستم‌های تهویه مطبوع در محیط‌هایی با شرایط اقلیمی گرم و مرطوب با توجه متراژ و انتظارات و شرایط محیط انتخاب خواهند شد. در نتیجه سیستم‌های تهویه مطبوعی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت متناسب با این شرایط هستند، اما این شرایط است که تعیین می‌کند کدام یک از این دستگاه‌ها یا سیستم‌های تهویه مطبوع برای این شرایط مناسب می‌باشند. با مراجعه و مشورت با متخصصین حاضر در نمایندگی ویراکو می‌توانید متناسب با شرایط و متراژ محیط سیستم مناسب خود را انتخاب کنید.

سیستم تهویه مطبوع اسپلیت یا کولر گازی

اولین سیستم تهویه مطبوعی که قرار است توضیحاتی در رابطه با آن خدمت شما ارائه شود و متناسب با شرایط اقلیمی گرم و مرطوب است، سیستم تهویه مطبوع کولر گازی یا اسپلیت می‌باشد. اگر بخواهیم در رابطه با ساختار این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم باید گفت که کمپرسور و کندانسور اسپلیت‌ها در یونیت خارجی که در خارج از فضای محیط بر روی دیوار یا پشت بام نصب می‌شوند قرار داشته و اواپراتور در یونیت داخلی که در فضای داخلی محیط و داخل پنل داخلی قرار دارد نصب می‌شود. این دو یونیت خارجی و داخلی با استفاده از لوله کشی که جنس لوله‌ها نیز از مس می‌باشد به یکدیگر متصل خواهند شد.

گاز مبردی که از طریق این لوله کشی بین این دو اجزا در حال جا به جایی می‌باشد دو مسئولیت مهم را بر عهده دارد، اولین مسئولیتی که بر عهده این گاز می‌باشد کاهش دمای هوا می‌باشد. دومین مسئولیت و کاربردی که این گاز بر عهده دارد کاهش رطوبت هوا می‌باشد. این امر به این ترتیب اتفاق می‌افتد؛ گاز بین اجزا در جریان بوده و به این ترتیب کار خنک کاری را انجام خواهد داد و تاثیری که در قسمت اواپراتور خواهد گذاشت به این شکل است که رطوبت را کاهش داده و با سرد شدن لوله حاوی این گاز دمای هوا نیز با کاهش همراه خواهد بود. رطوبت موجود در هوا نیز بر رو لوله‌های مسی داخل اواپراتور به صورت شبنم در آمده و این قطره‌های آب بعد از طی کردن این فرایند به داخل سینی که در کف طراحی شده ریخته و از طریق مجرایی که طراحی شده است آب موجود در کف سینی تخلیه خواهد شد.

سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت

سیستم تهویه مطبوع بعدی که قرار است آن را مورد بررسی قرار دهیم و برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب قابل استفاده می‌باشد داکت اسپلیت می‌باشد. در پاراگراف قبلی در رابطه با داکت اسپلیت توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم این نوع سیستم تهویه مطبوع، سیستم تهویه مطبوع داکت اسپلیت نیز دقیقاً شبیه به اسپلیت یا کولر گازی می‌باشد. اما تفاوت‌هایی ما بین این دو سیستم وجود داشته که به آن‌ها خواهیم پرداخت. این سیستم نیز همانند اسپلیت‌ها دارای دو یونیت خارجی و داخلی بوده اما تفاوتی که این نوع سیستم تهویه مطبوع دارد در این موضوع می‌باشد که یک اواپراتور در قسمت سقف کاذب محیط مورد نظر وجود خواهد داشت و بعد از انجام کلیه فرایند‌های مربوط به سیستم سرمایش و به طور کلی تهویه مطبوع، هوایی که سرد شده است و رطوبت آن کاسته شده است از طریق کانال‌های تعبیه شده به اتاق‌ها و محیط‌های مختلف توزیع خواهد شد.

در ابتدا مقاله به این موضوع اشاره کردیم که سیستم‌هایی که در این قسمت از مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت برای محیط‌هایی با شرایط اقلیمی گرم و خشک مناسب می‌باشند. اما به این موضوع نیز اشاره کردیم که بر اساس متراژ و پارامتر‌های دیگری هر کدام از این سیستم‌ها به شما پیشنهاد خواهند شد. به عنوان مثال همین سیستمی که به آن پرداختیم (داکت اسپلیت) برای محیط‌هایی با متراژ پایین استفاده می‌شود و عملکرد بهتری در این دست محیط‌ها دارد. در نمایندگی‌ ویراکو متخصصین ما متناسب با شرایط شما سیستم تهویه مطبوع را پیشنهاد خواهند داد و به همین علت برای متراژ‌های پایین می‌توانید از این سیستم‌ها استفاده کنید تا ضمن صرفه جویی در هزینه از عملکردی بهتر نیز بهره ببرید.

سیستم تهویه مطبوع مینی چیلر

در این قسمت قصد داریم تا یکی دیگر از سیستم‌های تهویه مطبوع متناسب برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب را خدمت شما معرفی کنیم. این نوع سیستم با توجه به نوع عملکردی که دارند برای محیط‌هایی با ابعاد یا بهتر بگوییم متراژ متوسط مناسب هستند. مینی چیلر‌ها نیز همانند سایر سیستم‌های تهویه مطبوعی که به آن اشاره کردیم دارای مبرد، اواپراتور، کندانسور و کمپرسور می‌باشد. مینی چیلر‌ها دارای یک هوا ساز و تعدادی فن کویل می‌باشند و نکته مثبتی که دارا هستند کنترل کردن این فن کویل‌ها با استفاده از یک ریموت به صورت کاملاً مجزا می‌باشد و این امر برای بسیاری از افرادی که به دنبال این نوع سیستم سرمایش و گرمایش هستند یک نکته مثبت و کلیدی به شمار می‌رود. فن کویل‌های استفاده شده در نقاط مختلف محیط با استفاده از لوله کشی به مینی چیلر متصل خواهند شد و فن کویل‌ها را می‌توان به صورت دیواری، سقفی و زمینی در محل‌های مختلف و مد نظر تعبیه کرد و از این بابت نیز خیال برخی از افرادی که به دنبال همچین ویژگی‌هایی هستند راحت می‌شود. در هر فن کویلی که در محیط‌های مختلف تعبیه شده است یک اواپراتور قرار داده شده است که ضمن کاهش رطوبت، کاهش دما را نیز برای شما به همراه خواهد داشت. در مقالات قبلی و تخصصی ویراکو به این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع اشاره شده است و برای دستیابی به اطلاعات بیشتر می‌توانید به این مقالات مراجعه نمایید.

سیستم تهویه مطبوع چیلر

این دست سیستم‌های تهویه مطبوع برای شرایط اقلیمی گرم و مرطوب بسیار مناسب بوده و مانند مینی چیلر‌ها دارای فن کویل‌ها و هوا ساز بوده با این تفاوت که تعداد بیشتری هواساز و فن کویل در این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شود. چیلر‌ها معمولاً برای متراژ‌ها یا به صورت کلی ابعاد بزرگ استفاده می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا برای سوله‌ها نیز از این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده شود. اگر بخواهیم در رابطه با تغذیه هوا ساز‌ها و فن کویل‌ها نکته‌ای خدمت شما عرض کنیم باید بگوییم که چیلر‌ها با استفاده از یک مبدل حرارتی دمای آب را پایین آورده و با استفاده از سیستم لوله کشی آب سرد را به تمامی هواساز‌ها و فن کویل‌ها می‌رساند و به نوعی هواسازها و فن کویل‌ها را از این طریق تغذیه می‌کند. در شرایط اقلیمی گرم و مرطوب علاوه بر کاهش دما محیط وظیفه دیگری که بر دوش این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشد که کاهش رطوبت محیط است.

در چیلر‌ها همانطور که اشاره شده به وسیله لوله کشی آب سرد فن کویل‌ها و هوا ساز‌ها تغذیه می‌شوند که این مورد دو مسئولیت مهمی که بر دوش این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشد را به صورت کامل پوشش می‌دهد، آب سرد کاهش دما را به همراه داشته و لوله‌هایی که آب سرد در آنها جریان دارد رطوبت هوا را به خود جذب خواهند کرد و به این ترتیب‌ها کاهش دما را به همراه داشته و هم رطوبت محیط را تا حد قابل توجهی پایین می‌آورد. در مقاله‌های قبلی در رابطه با چیلر‌های برند ویراکو به این موضوع اشاره داشتیم که چیلر‌هایی که برای اقلیم‌های گرم و مرطوب در نظر گرفته می‌شود به علت مکانیزم یا بهتر بگوییم سیستمی که برای آنها در نظر گرفته شده است باید به صورت هوا خنک باشد تا آب خنک، چرا که چیلر‌های آب خنک راندمان مناسبی را برای همچین اقلیم‌هایی به همراه ندارند چرا که برای خنک کردن آب از برج‌های خنک کننده استفاده می‌کنند و در اقلیمی که در این بخش مورد بحث می‌باشد گزینه خوبی نمی باشد.

سیستم تهویه مطبوع VRF

سیستم تهویه مطبوع بعدی که قرار است به آن بپردازیم سیستم‌های تهویه مطبوع VRF می‌باشد. این نوع سیستم‌های تهویه مطبوع به صورت کلی مشابه با چیلر‌ها بوده و مکانیسم و تمامی اجزای آن تا حد زیادی به چیلر‌ها شباهت دارد. اما نکته‌ای که این نوع چیلر‌ها را به نوعی از سایر چیلر‌ها متمایز می‌کند نوع کاهش دما و کاهش رطوبت می‌باشد در این نوع سیستم‌ها به جای سرد کردن آب و پمپاژ کردن آنها به هواساز‌ها و فن کویل‌ها به صورت مستقیم از منتقل کردن مبرد به هواساز و فن کویل‌ها از طریق لوله کشی عمل کاهش دما و رطوبت شکل می‌گیرد.

2 دیدگاه ها

  1. تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *